poniedziałek, 21 listopada 2016

Tonik przeciwtrądzikowy aloes & niacynamid DIY


Czasem warto postawić na prostotę. Ten tonik składa się z zaledwie trzech składników ale ich połączenie skradło moje serce. Jeśli sądzisz, że tonik jest zbędnym kosmetykiem i "nic nie robi", spróbuj tego. Gwarantuję, że zmienisz zdanie.



Składniki

woda 90%
ekstrakt z aloesu 5%
niacynamid 5%
+ konserwant

Wykonanie

Wykonanie toniku jest banalnie proste. Po prostu odmierzamy na wadze składniki, mieszamy i gotowe. Wszystko rozpuszcza się bardzo szybko, wystarczy lekkie wstrząśnięcie butelką (o ile oczywiście przygotowujemy od razu w butelce, nie polecam wstrząsać kubkiem ani miską ;)

Przygotowanie toniku zajmuje tak niewiele czasu, że wolę robić go częściej ale w małych ilościach. Nie zdąży mi się wtedy zepsuć. Na wszelki wypadek i tak dodaję eko konserwantu - nigdy nic nie wiadomo. Nawet trzymany w lodówce nie powinien za długo stać. Skoro jedzenie w lodówce się psuje to kosmetyki też nie będą wiecznie idealne.

Działanie 

Kiedy używam toniku, nie wychodzą mi ŻADNI nieprzyjaciele na twarzy. Niedoskonałości pojawiały się za to w przerwach od jego używania, przy braku innych zmian w pielęgnacji. Na szczęście kiedy do niego wracałam, wszystko wracało do jak najlepszego porządku ;)
Nie wysusza skóry. Jest dobrym pomocnikiem w walce z trądzikiem. Nie zrobi wszystkiego sam ale bez niego na pewno moja skóra by sobie nie poradziła.



A jaki jest wasz ulubiony tonik?


2 komentarze:

  1. Supr przepis, w prostocie siła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie mam ulubionego toniku, ale myślę, że domowe są najlepsze!

    OdpowiedzUsuń